⚠️ Vážení zákazníci, vzhledem ke státním svátkům v Německu může u produktů objednávaných s dostupností "skladem v DE" dojít ke zpoždění dodání o 1-3 pracovní dny oproti lhůtám uvedeným u produktů. Děkujeme za pochopení.⚠️

Nezapomněli jste na něco?

Košík0

Zavřít

V košíku nemáte žádné zboží.

Návody a postupy

Označení velikosti dodávek a jak se v něm vyznat

22.09.21 18097x přečteno

S označeními jako L3H2, L1H2 a podobnými jste se při hledání vhodné dodávky nejspíš už setkali. V článku se podíváme co tohle označení znamená a řekneme si, jak se v tom vyznat.

Sdílet



Označení velikosti dodávek a jak se v něm vyznat

V diskuzích ohledně dodávek na internetu jste se asi setkali s pojmy jako L1H2 nebo L3H3 a podobnými.

L2H2, L2H3 - co znamená podobné označení velikosti dodávek?

Jde o hrubé označení délky rozvoru/karoserie a výšky karoserie dané dodávky, kdy L znamená délku (z anglického "Length") a H znamená výšku (z anglického "Height").

Dá to překládat zhruba takto:

  • L1H1 - nejkratší a nejnižší verze dané dodávky
  • L2H1 - delší než předchozí, ale stejně vysoká
  • L2H2 - stejně dlouhá jako předchozí, ale vyšší
  • L3H2 - delší než předchozí, ale stejně vysoká
  • L3H3 - stejně dlouhá jako předchozí, ale ještě vyšší
  • Maxi - když někde uvidíte označení "Maxi", znamená to obvykle nejdelší a nejvyšší verzi daného modelu, byť se význam může u jednotlivých výrobců lišit. U největších dodávek je takovým provedením velikost L4H4, jak můžete vidět na ilustracích níže.

Každý výrobce samozřejmě své dodávky vyrábí jinak, a tedy L2H2 Mercedes-Benz Sprinter bude mít jiné celkové rozměry a rozměry ložné plochy, než L2H2 Fiat Ducato. 

Klíčová informace, kterou si z toho můžete odnést tedy nejsou konkrétní rozměry vozu, ale to, že L2H2 značí druhou možnou délku a druhou možnou výšku z nabídky daného modelu.

Délka a výška karoserie pak samozřejmě ovlivňuje celkovou velikost plochy, kterou máte k dispozici pro svou vestavbu, a proto je dobré dobře zvážit, co v autě potřebujete a jak to chcete uspořádat.

Velikosti Mercedes-Benz Sprinter pro ilustraci

MB Sprinter L1H1 - nejmenší délka, nejnižší střecha.
MB Sprinter L1H1 - nejmenší délka, nejnižší střecha.
MB Sprinter L1H2 - nejmenší délka, vyšší střecha
MB Sprinter L1H2 - nejmenší délka, vyšší střecha
MB Sprinter L2H1 - druhá možná délka, nejnižší střecha
MB Sprinter L2H1 - druhá možná délka, nejnižší střecha
MB Sprinter L2H2 - druhá možná délka, druhá možná výška střechy
MB Sprinter L2H2 - druhá možná délka, druhá možná výška střechy
MB Sprinter L3H2 - třetí možná délka, druhá možná výška střechy
MB Sprinter L3H2 - třetí možná délka, druhá možná výška střechy
MB Sprinter L3H2 - třetí možná délka, druhá možná výška střechy
MB Sprinter L3H3 - třetí možná délka, vysoká střecha
MB Sprinter L4H2 - nejdelší karoserie, druhá možná výška střechy. Rozvor je stejný jako u L3H2 a L3H3, jen karoserie je prodloužená.
MB Sprinter L4H2 - nejdelší karoserie, druhá možná výška střechy. Rozvor je stejný jako u L3H2 a L3H3, jen karoserie je prodloužená.
MB Sprinter L4H3 - maxi verze, nejdelší, s nejvyšší střechou. Rozvor je stejný jako u L3H2 a L3H3, jen karoserie je prodloužená.
MB Sprinter L4H3 - maxi verze, nejdelší, s nejvyšší střechou. Rozvor je stejný jako u L3H2 a L3H3, jen karoserie je prodloužená.

Porovnání velikostí Fiat Ducato

... a stejně tak (s drobnými odlišnostmi) platí pro Peugeot Boxer a Citröen Jumper, všechny tyto vozy jsou stavěné na stejném základu.

Porovnání velikostí dodávek Fiat Ducato a odvozených modelů (Citröen Jumper a Peugeot Boxer). Údaj L1 H1 lze číst jako "nejmenší možná délka (L - z anglického Lenght), nejnižší možná výška (H - z anglického Height)".

Jakou velikost dodávky vybrat na přestavbu?

Univerzální recept pro každého samozřejmě není. Na obytnou vestavbu má každý jiné nároky co se týká prostoru i vybavení, které se tam musí vejít. Vybírejte dle svých nároků a potřeb, přičemž zvažte zejména tyto faktory:

  • Potřebuji si v autě stoupnout? 
    Někdo chce, jiný nepotřebuje, každému dle jeho potřeb. Kdo jednou zkusil auto, v kterém se dá postavit, typicky nechce jinak.
  • Kolik nás jezdí? A především - kolik nás bude jezdit v budoucnu? 
    Jednotlivec, pár bez závazků nebo rodina s třemi dětmi. Každý bude mít na auto jiné nároky. Zbývá místo na vestavbu, všechna potřebná sedadla, a na vybudování spaní pro celou posádku?
  • Jak chci auto používat?
    Potřebujete v autě pracovat na dálku? Pak se někam musí vejít pracovní místo/místa. Co v případě špatného počasí, bude se vevnitř dát pohodlně fungovat? Budete jezdit na víkendy, a nebo delší výlety? Za zimou? Za teplem?
  • Potřebuji se vejít do prostor se snížením vjezdem?
    Krytá parkoviště, garáž, terén na cestách... Zvažte, kde všude potřebujete s autem jezdit a kam se potřebujete vejít.
  • Chci v autě pevné spaní podélně?
    Pak berte v úvahu, že cca 2 metry z délky ložné plochy zabere jen postel, vejde se vám tam zbytek plánované vestavby?
  • Chci v autě pevnou koupelnu s WC?
    Koupelna, stejně jako postel, ukousne podstatnou část prostoru.
  • Jaké vybavení s sebou chci vozit?
    Někdo nepotřebuje prakticky nic, jiný jezdí naložený sportovním vybavením, kempingovým vybavením, potravinami a náhradními díly. Budete schopni do auta, kromě vestavby samotné, nacpat také všechny věci, které chcete mít s sebou?
  • Vejdu se s vestavbou, vybavením a posádkou do váhového limitu?
    Čím delší a vyšší auto je, tím těžší je samo o sobě. A vestavbou nabyde o pěkných pár stovek kilogramů. A vězte, že váha dostavěného a plně naloženého obytného auta s posádkou vás překvapí - spíš negativně, než pozitivně. Mít k dispozici obří prostor je fajn, ale jezdit s autem s maximální technicky přípustnou hmotností 3,5 tuny, které nakonec váží 4,5 tuny už může být o papíry i životnost auta.

Vše pro přestavby dodávek najdete na e-shopu Nomádem.cz

Líbil se vám tento příspěvek? Pošlete ho dál...



Kam dále?

Dva roky bydlení v dodávce - tříčlenná rodina + dva psi
Rozhovory

Dva roky bydlení v dodávce - tříčlenná rodina + dva psi

27.03.23 7648x přečteno

Přestěhovat se do dodávky, nemuset platit nájem, a za ušetřené peníze vyrazit na velkou cestu. To byl plán české rodiny, která už dva roky bydlí na šesti metrech čtverečních. Co je k tomu vedlo? Jak to zvládají? Co na to okolí? Co elektřina, praní a ostatní potřeby? Na to a hodně dalšího jsme se Veverkových zeptali v rozhovoru, a navíc se podíváme, jak v jejich malém domě na kolech vypadá.

Přečíst
Expediční Ford Bronco na 35.000 km cestu Mongolskem a Sibiří
Videoprohlídky - obytné vestavby

Expediční Ford Bronco na 35.000 km cestu Mongolskem a Sibiří

15.02.23 2731x přečteno

Chtěli offroad s expediční nástavbou, tak si ho prostě postavili a vyrazili s ním na 35.000 km dlouhou svatební cestu do Mongolska a na Sibiř. Mongolské rolety, spousty brodů, rozbité mosty na Bajkalsko-Amurské magistrále, kempování v sibiřských -30°C. To vše a mnohem víc zvládli s tímhle autem, které si dnes představíme, a o cestě napsali krásnou knihu a natočili film.

Přečíst
Byt na kolech - Adria Alpina 903HT - jak to vypadá v obřím karavanu? (videoprohlídka)
Videoprohlídky - obytné vestavby

Byt na kolech - Adria Alpina 903HT - jak to vypadá v obřím karavanu? (videoprohlídka)

04.01.23 1244x přečteno

Obytný prostor o délce 8,9 metru, celkové délka 11 m včetně oje. Tohle je bez nadsázky pojízdný byt. Pojďme se podívat, jak to v něm vypadá, funguje, a jaké jsou zkušenosti jeho majitele.

Přečíst

CZK EUR

Přihlášení zavřít