Petr s Hankou si pořídili a zobytnili v ČR ne zrovna typické auto - UAZ 2206 známý jako Buchanka. Relativně levné auto ruské výroby s pohonem 4x4 a trambusovou konstrukcí, které už 60 let vypadá pořád stejně :) Pojďte se podívat, jak to vypadá uvnitř.
Sdílet
Jak dojde k tomu, že si někdo v ČR pořídí tohle auto, a ještě z něj postaví obytňák? Jednoduše - touha po benzínovém motoru, relativně nízká pořizovací cena, do toho trocha recese, a máme tu obytný UAZ 2206, který Hanka s Petrem postavili jako malou chatičku na kolech pro jejich výlety po ČR i za hranice. Auto, které budí pozornost a kouzlí úsměvy na tváři kdekoli se vyskytne.
Upozorňujeme, že tohle není veterán. Je to pár let staré auto s 2.7l benzínovým motorem plnící normu EURO 6b.
Auto je na rámu, a má trambusovou konstrukci, o které Wikipedia říká: "Trambus je označení typu kabiny nákladního automobilu, kde řidič sedí nad nebo před předními koly. K motoru je u trambusu přístup buď poklopem přímo v kabině mezi sedadly nebo odklopením celé kabiny dopředu (zejména u velkých novějších nákladních aut). V angličtině se trambus nazývá věcně „cab over engine“ (COE), čili kabina nad motorem." - trambus na Wikipedii
Videoprohlídka:
Veškerý obsah, který pro vás připravujeme, může vznikat jen díky vám, kdo nakupujete e-shopu Nomádem.cz, kde najdete vybavení pro stavbu vlastního obytného auta, kempování a volný čas. Děkujeme!
Vybíráme z e-shopu Nomádem.cz
Na našem e-shopu najdete příslušenství pro stavbu vlastního obytného auta, úpravy karavanů, a doplňky pro kempování a volný čas.
Na Buchanku se v jednom ze svých videí pro YouTube knál Auto.cz podíval Martin Vaculík, známý automobilový novinář a odborník, tak vám ho sem vkládáme. Zatímco v našem videu jsme se zaměřili spíš na použití Buchanky jako obytňáku, tady najdete víc technických detailů:
Chtěli offroad s expediční nástavbou, tak si ho prostě postavili a vyrazili s ním na 35.000 km dlouhou svatební cestu do Mongolska a na Sibiř. Mongolské rolety, spousty brodů, rozbité mosty na Bajkalsko-Amurské magistrále, kempování v sibiřských -30°C. To vše a mnohem víc zvládli s tímhle autem, které si dnes představíme, a o cestě napsali krásnou knihu a natočili film.
Obytný prostor o délce 8,9 metru, celkové délka 11 m včetně oje. Tohle je bez nadsázky pojízdný byt. Pojďme se podívat, jak to v něm vypadá, funguje, a jaké jsou zkušenosti jeho majitele.
Z náklaďáku s vysokozdvižnou plošinou expediční speciál. Co vše to obnáší? Tomu se věnujeme v našem seriálu, v jehož novém dílu se zaměříme na přípravu podvozku a šasi a celkovou renovaci auta. Majitel Hanuš nechtěl nic ponechat náhodě, takže to vzal z gruntu, aby nemusel řešit opravy na cestách - však uvidíte sami.