K-flex - izolace (zateplení) nejen pro obytná auta a dodávky
Hledáte vhodný materiál k zateplení obytné dodávky? K-Flex splní vše, co od dobré izolace čekáte, ne nadarmo ho používají i profesionální dílny vyrábějící obytné vestavby:
- nenasákavá izolace s uzavřenou strukturou buněk
- díky samolepicí vrstvě po celé ploše přilne k plechu a nenechá tak prostor pro kondenzaci vody mezi plechem a izolací - důležitá vlastnost minimalizující riziko koroze
- je měkký a poddajný, skvěle se s ním pracuje a přizpůsobí se ploše, na kterou lepíte. Snadno ho nařežete zalamovacím nožem. Zateplení dodávky tak s přehledem zvládnete i v domácích podmínkách.
- díky své pěnové struktuře částečně poslouží také jako odhlučnění vozu - dvě mouchy jednou ranou
U nás kupujete originál - prodáváme pouze originální izolace K-Flex italského výrobce L'ISOLANTE K-FLEX S.p.A.
Nejprodávanější
Filtry
Seřadit Doporučujeme: Produkty jsou seřazeny podle názvu zboží vzestupně. Produkty, které nejsou skladem, jsou řazené na konci. V této sekci mají některé produkty nastavené umístění na konkrétních pozicích.
Časté dotazy (FAQ):
Proč pro zateplení dodávky vybrat právě izolaci K-Flex?
, Proč vybrat právě K-Flex, a ne různé minerální a jiné vaty, ovčí vlnu nebo deskové materiály jako například polystyren? Důvodů je hned několik:
- K-Flex je nenasákavý a má uzavřenou strukturu buněk. V autě na karoserii nechcete mít materiál, který saje vodu jako houba a pod obložením stěn špatně vysychá.
- K-Flex po celé ploše přilne k plechu a zamezí tak kondenzaci - narozdíl od deskových a nebo méně poddajných materiálů, jako je běžný polystyren, XPS, materiály z méně poddajných pěn a podobně, pod kterými se na plechu bude srážet voda. Výrazně tak snížíte riziko koroze karoserie.
- izolaci s ním zvládnete sami - je měkký a poddajný, dobře se s ním pracuje. Nepotřebujete speciální vybavení ani dílnu, vše zvládnete klidně venku před domem. Tipy pro aplikaci najdete níže.
Čím nejlépe řezat / stříhat izolaci K-Flex?
K-Flex je měkký pěnový materiál, který jde krásně řezat zalamovacím nožem. Je ale potřeba říci, že K-Flex nože hodně tupí. Pravděpodobně uděláte několik řezů, a čepel bude zralá na nabroušení nebo výměnu. Proto se hodí mít po ruce balení náhradních čepelí do zalamovacího nože, seženete je v každém hobbymarketu nebo železářství v baleních po několika kusech, kdy cena jedné čepele vychází na částku v řádu nižších korun.
Stříhání K-Flexu nůžkami nedoporučujeme. Materiál menší síly sice ustříhnout jde, ale na nůžkách zůstává lepidlo ze samolepicí vrstvy a hrana střihu bude zkosená tím, jak se materiál zmáčkne a "žvýkne" mezi čepele nůžek. Zalamovacím nožem odvedete mnohem lepší práci.
Jak připravit povrch před lepením K-Flexu?
Veškeré povrchy je nutné perfektně očistit a odmastit. Pro odmaštění karoserie použijte minimálně technický líh, ale ideálně isopropanol (známý také jako Isopropylalkohol, IPA nebo 2-propanol), obojí seženete v drogerii nebo hobbymarketu.
V žádném případě pro finální odmaštění karoserie nepoužívejte technický benzín - ten se hodí maximálně pro hrubé očištění.
Při lepení na lakované povrchy můžete povrch laku volitelně lehce zdrsnit brusným rounem.
Použít přídavné lepidlo nebo ne?
Použití přídavného lepidla K-Flex K414 není nutné, ale můžeme ho doporučit. Zejména u vozů tmavších barev se karoserie v létě může zahřát až k limitním teplotám samolepicí vrstvy izolace a může se stát, byť to není pravidlem, že se izolace na některých místech odlepí. Vzhledem k tomu, že izolace je typicky skrytá pod obložením a špatně se k ní později dostává, použití lepidla je jistota.
Každý výrobce vozidel také používá trochu jinou povrchovou úpravu karoserie - pokud chcete samolepicí izolaci K-Flex použít bez přídavného lepidla, doporučujeme přímo na vašem voze otestovat, jak se bude chovat a jak bude držet.
Jaká je vhodná teplota pro lepení izolace K-Flex?
Ideální teplota pro lepení K-Flexu je něco mezi 15 °C až 25 °C.
- v létě dávejte pozor, ať materiál nelepíte na karoserii rozpálenou sluncem, ideální je pracovat ve stínu
- v zimě doporučujeme lepit ve vytápěné dílně, kde auto necháte pár hodin stát a větrat, ať se karoserie zahřeje a vyschne. Dejte pozor, ať na karoserii při aplikaci nemáte sebemenší zbytky zkondenzované vlhkosti.