Izolace K-Flex ST - bez samolepicí vrstvy
Kód produktu: M_kflex-st
K-Flex ST bez samolepicí vrstvy dostupný v tloušťkách od 6 do 32 mm. Oproti izolaci K-Flex HDUCT nabídne ještě lepší izolační vlastnosti. Ceny uvedeny za 1 m2, materiál řežeme z rolí o šíři 1m. Pro aplikaci použijte lepidlo K-Flex K-414 z naší nabídky.
Materiál, s kterým zvládnete izolaci obytné dodávky svépomocí
Váháte, čím zaizolovat svou obytnou dodávku a hledáte vhodný materiál? Právě jste ho našli. K-Flex ST splní vše, co od dobré izolace chcete. Ne nadarmo ho k izolaci svých vozů využívají i profesionální vestavbové dílny.
Na našem e-shopu najdete pouze originální materiál výrobce L’ISOLANTE K-FLEX z čerstvých šarží.
K-Flex ST je měkký a poddajný pěnový materiál na bázi syntetického kaučuku s uzavřenou strukturou buněk a vynikajícími tepelně izolačními vlastnostmi. Splňuje všechny parametry, které by materiál pro izolaci obytné dodávky splňovat měl:
- je nenasákavý - v obytné dodávce, kde se sráží a vždy bude srážet spousta vlhkosti, chcete materiál, který vysráženou vodu nebude zadržovat a umožní jí odtékat do odtokových kanálků vozu
- má skvělé tepelně izolační vlastnosti - efekt izolace okamžitě pocítíte jak v létě, tak v zimě. V létě vás z auta nevyžene první ranní slunce, a v zimě uvnitř díéle udržíte teplo z topení
- snadno se s ním pracuje - izolaci s ním snadno zvládnete "na koleni", klidně před domem. Materiál snadno nařežete zalamovacím nožem přesně tak, jak potřebujete.
- perfektně přilne k plechu a nenechá prostor pro kondenzaci vody
- má dobré zvukově izolační vlastnosti - to oceníte při jízdě, kdy K-Flex ST utlumí vibrace a rezonance plechů a celkově utlumí hluk a jízda tak bude o poznání komfortnější. A samozřejmě to přijde vhod i při kempování K-Flex ST skvěle utlumí hluk zvenku (silnice, hluční sousedi...) a v dešti bude v autě příjemněji, protože každá kapka nebude znít jak když právě dopadla na plechovku.
VÝHODY OPROTI JINÝM MATERIÁLŮM
K-Flex ST vs. vláknité materiály
Vláknitými materiály rozumíme různé vaty, vlnu a podobně, které jsou k izolaci obytných aut obecně nevhodné. Oproti nim K-Flex ST nabídne řadu výhod:
- K-Flex ST netrpí na sprašování vláken - izolace si vlivem vibrací ve voze "nesesedá" ani neuvolňuje prachové částice
- Montáž K-Flex ST nevyžaduje pomocný spojovací materiál - nejsou potřeba žádné trny a pomocné prvky, které izolaci udrží na místě.
- K-Flex ST je nenasákavý a má uzavřenou strukturu buněk - vláknité materiály jsou silně savé, což je v autě nežádoucí. Izolace plechové dodávky je cesta plná kompromisů - s izolací se nikdy nedostanete na všechna místa, a tam kde izolace nebude, bude kondenzovat voda (např. příční nosníky). Pokud se v takovým místech voda vysráží, bude stékat dolů, kde se vsákne do savé izolace a máte problém. Mokrá izolace neplní svou funkci, poskytuje podmínky pro vznik plísní, a zásadně zvyšuje riziko koroze karoserie zevnitř. Navíc je prakticky nereálné z ní vlhkost odvětrat, protože izolace bude zakryta obkladem.
K-Flex ST vs. deskové materiály
Deskovými materiály rozumíme například polystyreny (EPS, XPS apod.), PUR a PIR desky, a materiály podobného charakteru. Oproti nim K-Flex nabízí tyto zásadní výhody:
- K-Flex ST je tvárný a perfektně přilne k plechu - je žádoucí, aby materiál byl v plném kontaktu s plechem karoserie. Toho s tvrdými deskovými materiály v typické dodávce plné oblin a nosníků nikdy nedocílíte. Mezi deskovým materiálem a karoserií vždy vzniknou mezery, což znamená, že se vám pod izolací bude srážet voda. K-Flex ST k plechu přilne v celé ploše a nenechá prostor pro kondenzaci vzdušné vlhkosti.
- K-Flex ST je nenasákavý - i deskové materiály, zejména obyčejný "kuličkový" polystyren (EPS) je silně nasákavý s čímž se pojí nevýhody které jsme si popsali výše
- K-Flex ST skvěle utlumí hluk - zvukově izolační vlastnosti popsaných deskových materiálů jsou oproti němu minimální
JAK SILNÝ MATERIÁL VYBRAT?
Většina dílen ve svých vozech používá izolaci o síle 13-25 mm, a to doporučujeme i vám.
Na strop, pokud střechu nemáte kompletně zastíněnou například střešním nosičem, solárními panely a podobně, použijte 25 nebo 32 mm - střecha vozu je místem, které odolává náporu slunce po celý den, a silnější izolace zde přijde vhod.
Na ostatní plochy (podlaha, boky) použijte alespoň 13 nebo 19 mm. Čím silnější, tím samozřejmě lepší, ale také dražší.
Přes sloupky pak postačí izolace o síle 6 mm.
JAK INSTALOVAT K-FLEX ST
Aplikace izolace K-Flex ST je snadná, nevyžaduje speciální vybavení, a snadno ji zvládnete sami, klidně před domem. Zde je několik tipů, aby vám šla práce dobře od ruky.
1) Očistění ploch
Veškeré plochy, na které budete izolaci lepit, je potřeba očistit od špíny, prachu a hrubých nečistot. V této fázi vám mohou pomoci různé přípravky od odstraňovačů nálepek, odstraňovačů asfaltu, přes technický benzín a další přípravky. V momentě, kdy jsou všechny nečistoty pryč, můžeme přejít dále.
2) Zdrsnění povrchu
Zvažte, zda plochy nezdrsnit pomocí brusného rouna a nebo jemného smirkového papíru. Pozor, účelem je pouhé jemné narušení vrchní struktury laku které poznáte tak, že dosud lesklý lak na obroušených místech jemně zmatní. Po zdrsnění povrchy znovu očistěte od prachu vzniklého broušením.
3) Odmaštění ploch
Teď je na řadě nejdůležitější fáze. Když je povrch čistý, neznamená to, že není mastný. Je proto potřeba ho důkladně odmastit. Toho docílíte nejlépe pomocí isopropanolu (prodává se pod různými názvy - isopropanol, isopropylalkohol, isopro, iso nebo IPA) a nebo v nouzi pomocí technického lihu.
V žádném případě pro finální odmaštění nepoužívejte technický benzín, ten je mastný a pro odmaštění před lepením čehokoli nevhodný, ať se vám kdokoli bude snažit tvrdit opak.
4) Nanesení lepidla K-414 a lepení K-Flex ST
Na obě lepené plochy (karoserii i K-Flex ST) naneste lepidlo K-Flex K-414, a to pomocí štětce nebo válečku z materiálů odolných rozpouštědlům.
Lepidlo nanášejte na konkrétní plochy vždy těsně před lepením. Nechte ho zhruba 2 minuty (dle okolních podmínek, vyzkoušíte, uvidíte) zavadnout.
Poté izolaci přitlačte v celé ploše na místo (v tuto chvíli už izolace drží) a lepidlo nechte kompletně zaschnout.
Potřebné množství lepidla se špatně určuje, ale počítejte zhruba 110 ml lepidla na 1 m2 plochy.
Obecné tipy k instalaci
Co s dutinami, nosníky a prahy?
Myslete na to, že v konstrukci auta se z výroby počítá se srážením vlhkosti na plechu. Z toho důvodu je auto konstruováno tak, aby vlhkost, která se na plochách, v dutinách i sloupcích vysráží, z něj také odtékala. Z toho důvodu není žádoucí izolaci dostat všude (např. do prahů). Mohli byste tak ucpat odtokové kanálky, což způsobí zadržování vody na různých místech, následkem čehož bude koroze karoserie.
Čím dříve se smíříte s tím, že se s izolací nedostanete všude, kam byste chtěli, tím lépe se vám bude žít ... i izolovat :) Izolace dodávky je zkrátka cesta plná kompromisů, a udělat ji úplně precizně ve všech ohledech prostě nejde, plechové auto není dům.
Co doporučujeme?
- do dutin a nosníků aplikujte vosk pro ochranu dutin (ideálně ještě před aplikací izolace, abyste pak mohli odstranit vytékající zbytky)
- nosníky a sloupky můžete nechat buď bez izolace, a nebo přes ně aplikovat tenčí K-Flex ST (např. 6mm). Myslete ale na to, že do nosníků budete připravovat kotvicí body pro obložení a prvky vestavby, doizolujte je tedy až poté, co vše připravíte.
- vyhněte se vypěňování nosníků různými pěnami, kterými se v domácích podmínkách stejně nedostanete perfektně všude a docílíte jen toho, že se v nich bude držet vysrážená vlhkost, která tam zateče.
- prostor prahů nechte bez izolace, ošetřený dutinovým voskem. Tak zajistíte, že kondezát, který do prahů poteče z celého auta, bude mít kudy odtékat.
- výše uvedené platí i pro místa jako jsou spodky dveří apod.
Ostrý nůž je základ
Izolaci K-Flex ST nejlépe uříznete zalamovacím nožem. S ostrým nožem docílíte krásných naprosto čistých řezů. K-Flex čepele nože poměrně rychle tupí, proto doporučujeme mít v zásobě sadu náhradních čepelí do zalamovacího nože - vyjdou doslova na pár korun a výrazně vám usnadní práci.
Délky rolí izolace K-Flex ST
Pro některé z vás je klíčové, jaká je maximální délka K-Flexu v kuse. Ta je ovlivněná délkou rolí, v jakých K-Flex skladujeme. Objednat můžete kolik potřebujete (celé metry), potřebné množství vám uřízneme:
Síla materiálu | délka role |
---|---|
32 mm | 6 m |
25 mm | 8 m |
19 mm | 10 m |
13 mm | 14 m |
10 mm | 20 m |
6 mm | 30 m |
Šířka role materiálu K-Flex ST je vždy 1 metr.
Pokud izolaci nutně potřebujete vcelku, napište to prosím do poznámky k objednávce. Pro izolaci dodávky však není nutné mít izolaci v jednom kuse, pomocí lepidla ji lze snadno vázat k sobě.
Technická specifikace
Vlastnost | Hodnota | Metoda |
---|---|---|
Teplotní rozsah | od ‑165°C * do +85°C | EN 14706 EN 14707 |
Tepelná vodivost λ W/(m•K) | tloušťky ≤ 25mm tloušťky > 25mm | |
Korozní riziko | pH neutrální (7±0,5) | EN 13468 |
Součinitel odporu difuse vodních par μ | tloušťky ≤ 25mm: μ ≥10000
| EN 12086 |
Hořlavost – třída reakce na oheň | B‑s3, d0 Class 0 | EN 13501–1 BS 476 Part 6/7 |
Ekologické parametry | neobsahuje CFC ani HCFC | |
Schválení | Environmental Product Declarations EPD R1-HL2 ECO-BAU and MINERGIE-ECO CE-MARINE (Bureau Veritas) ABS (American Bureau of Shipping) DNV Lloyd’s Register UL94 | UNI ISO 14025 & EN 15804:2012+A2:2019 EN 45545–2: 2013 |
Naše hodnocení
Martin
Líbí se nám
- skvěle se s ním pracuje - izolaci zvládnete sami a bez speciálního vybavení i dílny, klidně před domem
- perfektní tepelně izolační i zvukově izolační vlastnosti
- nenasákavý s uzavřenou strukturou buněk
Nelíbí se nám
- nutnost použít lepidlo K-Flex K-414 - ale zase pak perfektně drží
Verdikt
Pokud hledáte materiál pro izolaci obytné dodávky svépomocí, je K-Flex ST ideálním řešením. Izolaci s ním zvládnete sami, a v létě i v zimě pocítíte v autě znatelné rozdíly.
Specifikace
Výrobce | L’ISOLANTE K-FLEX |
Hodnocení 0%
Žádné hodnocení
Tento produkt zatím nemá žádné hodnocení.
Informace k získávání recenzí