“Jen tak pro pobavení vám chci ukázat, v čem se dá taky „žít“ a cestovat, zatímco je u nás ta hnusná zima.”, napsal nám Barell a poslal fotky a popis upravenýho Nissanu Note, v kterým poslední dva měsíce brázdí Andalusii. Tímto zakládám novou rubriku, a vy se pojďte kouknout na první článek z ní.
Ahoj! Koukám, jak si tu přestavujete své auta, všem vám fandím a snad se k vám v dohledné době také přidám.
Jen tak pro pobavení vám chci ukázat, v čem se dá „žít“ a cestovat, zatímco je u nás ta hnusná zima. Několik let nazpět jsem propadl triatlonu a skákání z mostů. Co je triatlon asi vysvětlovat dopodrobna nemusím. Je to sport pro lidi, kteří nevědí, že jedna disciplína bohatě stačí. :D. Tu druhou trochu objasním, ať si nemyslíte, že jsem úplnej vůl. Není to bungee jumping, ale skok do obrovského kyvadla, které je vytvořeno dynamickým horolezeckým lanem. Říká se tomu swing jump, nebo kienova houpačka. Vypadá to asi takhle:
… a spoustu dalších fotek včetně vidí najdete FB stránce SAKRBLÉ PROJECT. A vůbec: Přijďte si taky někdy skočit! Chci se s vámi potkat nomádi.
Obě záliby jsou závislé na počasí. A já se, stejně jako mnozí z vás se narodil tam, kde míváme i zimu, kosu, marast a kde padá bílé zlo. Takhle mám mezi listopadem a březnem ve svých zálibách vynucenou stopku. Indoor trénik, ježdění na válcích mě nebaví a na běhací pás bych nikdy nevlezl. Skákání z mostů v zimě tak nějak není ono. Chce to teplo. Chce to jih Španělska.
Tak jsem se pro letošní zimu stal nomádem. Poupravil si svoje auto – NISSAN NOTE (!!!) tak, aby se v něm dalo pohodlně spát, vešly se tam všechny věci, co potřebuju a vyrazil jsem do Andalusie.
Žádná velká přestavba to není. Stačilo jedno nedělní deštivé odpoledne, pár prken z Hornbachu, šrouby, panty, matrace z IKEA, zavřít se do garáže a bylo hotovo. Campervan v ekonomické verzi. Je tam místo na komplet výbavu na plavání/ kolo/běh, hromadu karabin, lana, jídla a oblečení. Vše je myslím dobře viditelné na fotkách. Pro názornost jsem jen vyhodil ven nějakou deku, peřiny a nafukovací matraci.
Vše vymyšleno tak, aby bylo 100% funkční a zároveň demontovatelné. Nechci jakkoli zničit interiér auta, protože hned jak se vrátím, píšu inzerát a auto prodávám někomu, kdo ho využije tak jak sjelo z výrobní linky.
Kolik mě přestavba stála? Matrace IKEA (300,- CZK), Desky Hornbach, (Zbylé odřezky za 40,- CZK kus + pár desek z dřevotřísky), železná trubka jako nožka pro otočené sedadlo (70,- CZK), pár vrutů, panty, komplet odhadem komplet tak 7-8 stovek.
Ohledně samotného bydlení v autě. Nežiju v něm, jen v něm spím. Přes den někde trénuju, nebo lítám po hlavě dolů do propastí. Jsem venku. Jsem také typ člověka, který potřebuje alespoň jednou denně sprchu. Tu řeším buď v kempech, kde se zeptám, jestli se tam za pár EUR můžu vysprchovat, nebo se neptám a prostě tam vlítnu. Jak tu mají přes den siestu, na recepci nikdo není. Prostě to zapíchnou a kašlou na to. Druhou variantou jsou benzínové stanice, obzvláště ty velké s přilehlým parkovištěm pro kamiony. Tam najdete sprchu vždycky. Přinejhorším to řeší pětilitrový kanystr s vodou. Otužování prý prospívá zdraví a vodu rozdávají zadáčo na každé benzínce.
Vaření. Mám plynovou bombu, kterou si v případě potřeby vytáhnu ven, odpočinkových míst s lavičkami je tu dostatek. Něco uvařit uvnitř by to přinejhorším také v nouzi šlo, ale nezkoušel jsem a hlavně není důvod.
Ani sníh ani déšť tu shora nepadá, takže se obejdu i bez nezávislého topení. Jezdím s tím za 5,6l benzínu / 100 a jelikož jsem první majitel, vím, že mě auto nikde ve štychu nenechá. Jen musím dávat bacha, abych ho tu nikde nenabořil. Místní kruhové objezdy jsou peklo, stejně jako řidičské umění některých zdejších expertů.
Celkově auto svojí velikostí klame. Zvenčí vypadá jako malé, ale na tom čemu říkám postel se v klidu posadím, natáhnu nohy, přelezu za volant apod.
pozn. Martin: Díky Barellovi za perfektní článek i fotodokumentaci! Kdybyste se chtěli podělit o svůj obytňák, a je jedno, v jaký je podobě, pište na martin@nomadem.cz. Díky!
Chtěli offroad s expediční nástavbou, tak si ho prostě postavili a vyrazili s ním na 35.000 km dlouhou svatební cestu do Mongolska a na Sibiř. Mongolské rolety, spousty brodů, rozbité mosty na Bajkalsko-Amurské magistrále, kempování v sibiřských -30°C. To vše a mnohem víc zvládli s tímhle autem, které si dnes představíme, a o cestě napsali krásnou knihu a natočili film.
Obytný prostor o délce 8,9 metru, celkové délka 11 m včetně oje. Tohle je bez nadsázky pojízdný byt. Pojďme se podívat, jak to v něm vypadá, funguje, a jaké jsou zkušenosti jeho majitele.
Z náklaďáku s vysokozdvižnou plošinou expediční speciál. Co vše to obnáší? Tomu se věnujeme v našem seriálu, v jehož novém dílu se zaměříme na přípravu podvozku a šasi a celkovou renovaci auta. Majitel Hanuš nechtěl nic ponechat náhodě, takže to vzal z gruntu, aby nemusel řešit opravy na cestách - však uvidíte sami.