“Jen tak pro pobavení vám chci ukázat, v čem se dá taky „žít“ a cestovat, zatímco je u nás ta hnusná zima.”, napsal nám Barell a poslal fotky a popis upravenýho Nissanu Note, v kterým poslední dva měsíce brázdí Andalusii. Tímto zakládám novou rubriku, a vy se pojďte kouknout na první článek z ní.
Ahoj! Koukám, jak si tu přestavujete své auta, všem vám fandím a snad se k vám v dohledné době také přidám.
Jen tak pro pobavení vám chci ukázat, v čem se dá „žít“ a cestovat, zatímco je u nás ta hnusná zima. Několik let nazpět jsem propadl triatlonu a skákání z mostů. Co je triatlon asi vysvětlovat dopodrobna nemusím. Je to sport pro lidi, kteří nevědí, že jedna disciplína bohatě stačí. :D. Tu druhou trochu objasním, ať si nemyslíte, že jsem úplnej vůl. Není to bungee jumping, ale skok do obrovského kyvadla, které je vytvořeno dynamickým horolezeckým lanem. Říká se tomu swing jump, nebo kienova houpačka. Vypadá to asi takhle:
… a spoustu dalších fotek včetně vidí najdete FB stránce SAKRBLÉ PROJECT. A vůbec: Přijďte si taky někdy skočit! Chci se s vámi potkat nomádi.
Obě záliby jsou závislé na počasí. A já se, stejně jako mnozí z vás se narodil tam, kde míváme i zimu, kosu, marast a kde padá bílé zlo. Takhle mám mezi listopadem a březnem ve svých zálibách vynucenou stopku. Indoor trénik, ježdění na válcích mě nebaví a na běhací pás bych nikdy nevlezl. Skákání z mostů v zimě tak nějak není ono. Chce to teplo. Chce to jih Španělska.
Tak jsem se pro letošní zimu stal nomádem. Poupravil si svoje auto – NISSAN NOTE (!!!) tak, aby se v něm dalo pohodlně spát, vešly se tam všechny věci, co potřebuju a vyrazil jsem do Andalusie.
Žádná velká přestavba to není. Stačilo jedno nedělní deštivé odpoledne, pár prken z Hornbachu, šrouby, panty, matrace z IKEA, zavřít se do garáže a bylo hotovo. Campervan v ekonomické verzi. Je tam místo na komplet výbavu na plavání/ kolo/běh, hromadu karabin, lana, jídla a oblečení. Vše je myslím dobře viditelné na fotkách. Pro názornost jsem jen vyhodil ven nějakou deku, peřiny a nafukovací matraci.
Vše vymyšleno tak, aby bylo 100% funkční a zároveň demontovatelné. Nechci jakkoli zničit interiér auta, protože hned jak se vrátím, píšu inzerát a auto prodávám někomu, kdo ho využije tak jak sjelo z výrobní linky.
Kolik mě přestavba stála? Matrace IKEA (300,- CZK), Desky Hornbach, (Zbylé odřezky za 40,- CZK kus + pár desek z dřevotřísky), železná trubka jako nožka pro otočené sedadlo (70,- CZK), pár vrutů, panty, komplet odhadem komplet tak 7-8 stovek.
Ohledně samotného bydlení v autě. Nežiju v něm, jen v něm spím. Přes den někde trénuju, nebo lítám po hlavě dolů do propastí. Jsem venku. Jsem také typ člověka, který potřebuje alespoň jednou denně sprchu. Tu řeším buď v kempech, kde se zeptám, jestli se tam za pár EUR můžu vysprchovat, nebo se neptám a prostě tam vlítnu. Jak tu mají přes den siestu, na recepci nikdo není. Prostě to zapíchnou a kašlou na to. Druhou variantou jsou benzínové stanice, obzvláště ty velké s přilehlým parkovištěm pro kamiony. Tam najdete sprchu vždycky. Přinejhorším to řeší pětilitrový kanystr s vodou. Otužování prý prospívá zdraví a vodu rozdávají zadáčo na každé benzínce.
Vaření. Mám plynovou bombu, kterou si v případě potřeby vytáhnu ven, odpočinkových míst s lavičkami je tu dostatek. Něco uvařit uvnitř by to přinejhorším také v nouzi šlo, ale nezkoušel jsem a hlavně není důvod.
Ani sníh ani déšť tu shora nepadá, takže se obejdu i bez nezávislého topení. Jezdím s tím za 5,6l benzínu / 100 a jelikož jsem první majitel, vím, že mě auto nikde ve štychu nenechá. Jen musím dávat bacha, abych ho tu nikde nenabořil. Místní kruhové objezdy jsou peklo, stejně jako řidičské umění některých zdejších expertů.
Celkově auto svojí velikostí klame. Zvenčí vypadá jako malé, ale na tom čemu říkám postel se v klidu posadím, natáhnu nohy, přelezu za volant apod.
pozn. Martin: Díky Barellovi za perfektní článek i fotodokumentaci! Kdybyste se chtěli podělit o svůj obytňák, a je jedno, v jaký je podobě, pište na martin@nomadem.cz. Díky!
Když Petr tenhle náklaďák stavěl, přesně věděl co chce, jak to musí fungovat, a výsledek stojí za to! Kromě toho že si tenhle náklaďák prohlédneme zvenku i zevnitř, máme pro vás obsáhlé povídání s majitelem, nabité praktickými tipy a zkušenostmi které se budou hodit každému, kdo rád bydlení na kolech.
Prostorná nástavba, pohon 4x4, nosič na motorku s nosností 200 kg, 150 litrů vody, automatické podmetací sněhové řetězy, prostorná koupelna - to všechno a mnohem víc najdeme v tomhle obytňáku, který vzniknul z původně záchranářského vozu. Pojďte se podívat, jak se to povedlo.
Používáme soubory cookie ke správnému fungování vašeho oblíbeného e-shopu, k přizpůsobení obsahu stránek vašim potřebám,
ke statistickým a marketingovým účelům a personalizaci reklam od Googlu i dalších společností.
Kliknutím na tlačítko Přijmout vše nám udělíte souhlas s jejich sběrem a zpracováním a my vám poskytneme ten nejlepší zážitek z nakupování.
Vaše nastavení souborů cookie
Zde máte možnost přizpůsobit soubory cookie
v souladu s vlastními preferencemi a později podrobněji nastavit nebo kdykoli vypnout v patičce webu.
Technické cookies jsou nezbytné pro správné fungování webu a všech funkcí, které nabízí.
Personalizaci provádíme na základě vámi prohlíženého zboží.
Dále pak upravujeme zobrazovaný obsah podle toho, co vás zajímá.
Tyto cookies nám umožňují měření výkonu našeho webu a za pomoci
získaných dat pak můžeme zlepšovat zážitek z nakupování našim zákazníkům.
Tyto cookies jsou využívány reklamními a sociálními sítěmi
včetně Googlu pro přenos osobních údajů a personalizaci reklam, aby pro vás byly zajímavé.