Už dlouho pokukuju po různejch overlandovejch projektech a snim si, že až dodělám školu, vrhnu se na něco svýho. Naštěstí mi ale letos v dubnu luplo v hlavě a během týdne jsem měl před domem zaparkovanou starou imprezu v kombíku a offroadovej průvodce albánií od Webera.
Důvody, proč jsem si tu rezavou vránu vybral? Takže:
- Dvoulitr boxer, atmosféra, 85kW – benzín mi vyhovuje, tenhle motor ve většině zvládne najet 300k (reza měla 270)
- Stálý AWD, k tomu redukce – žádný haldexy, kraviny, v pohonu žádná elektronika.
- Cena – všechny tyhle Imprezy jsou poslední dobou tak vyhnilý, že se většina kousků pohybuje od 20 do 30k. Jestli to nechceš jako auto na 5 let, tak pro mě jasná volba
- Nevýhody – světlá výška (v náročnějších místech jsme dost ťukali o zem), pro někoho spotřeba (9l minimálně), koroze v místě uchycení zadních tlumičů(dá se řešit vývarem)
A protože jsem si chtěl hrát na expedici se všim všudy, potřeboval jsem střešní stan. V hlavě mi zůstal tenhle odkaz, co mi má drahá maminka poslala asi před 2 roky, kde týpek rozřízne starou rakev a za pár tisíc si udělá stan jak klícku. Idea geniální, s pár úpravama ji realizujeme a můžeme vyjet!
Vyrážíme na měsíc, cíl je hlavně Albánie, Černou horu a Makedonii si ale užijeme taky.
Začneme tim, že si koupíme střešní box – pro naše účely se hodí laminát, který si s epoxidem daleko líp rozumí, plast se spíš odloupne/popraská.
Dost mi pomohlo, že box měl rovnou vyřešený otvírání a zámky ve stejnym směru, jako jsem chtěl mít výslednej produkt.
Takže začnem:
Přesuňte kárku na chatu, kde vám přebejvaj nějaký palubky a pusťte se do podlahy – tu jsem přichytil k ocelovým profilům na spodku a celej stan se tim dost výrazně zpevnil. Oproti voděodolný překližce jsou palubky lehčí a hezky to ve stanu voní dřevem. Krom podlahy jsem ze strany boxu udělal i nový díry na písty kufru z multiply, který celej box zvedaj. Vemte ty písty spíš nějaký vyšeptaný, ikdyž to víko stanu váží cca 12kg, tak jsou na něj ty tlumiče zbytečně silný a trochu moc to páčí.