Iveco Daily s obytnou vestavbou pro čtyřčlennou rodinu
06.09.212966x přečteno
Pája si svépomocí postavil prostornou rodinnou obytnou vestavbu do dodávky Iveco Daily velikosti L4H2 a v tomto článku a videu nás svým dílem provede. Pojďte na to!
Sdílet
Videoprohlídka:
Děkujeme, že svými nákupy na e-shopu Nomádem.cz podporujete naši tvorbu.
Po videem najdete další informace k vestavbě a instalovanému vybavení.
Podrobnosti k vestavbě:
Izolace
Pro izolaci dodávky Pája použil materiál K-Flex, který pro izolace svých vestaveb používají i profesionální vestavbové dílny. Plochy jsou izolované, a dutiny vyvoskované.
Stěny koupelny jsou z překližky, kdy vodotěsnost zajišťuje obložení z lina, a vanička je z plachty používané pro izolaci střech.
Střešní ventilátory a solární panely
Pája do dodávky instaloval dva střešní ventilátoryFiamma Turbo Vent Premium. Ventilátor dokáže, narozdíl od běžného střešního okna efektivně protáhnout vzduch autem v oběma směrech což je neocenitelné v parných dnech, kdy se vzduch nehýbe. Ale aspoň za nás je ventilátor nezbytností v autech, kde nejsou jiná otvíratelná okna, což v tomto Ivecu nejsou.
Na střeše je solární panel o výkonu 170Wp, který v létě plně pokryje veškeré potřeby vozu.
Co je externí kompresor? U chladniček s externím kompresorem není kompresor vestavěn do těla chladničky, a neubírá tak chladicí prostor. Je k lednici připojen ohebnou ocelovou trubičkou, díky které je možné kompresor umístit až 1,5m od chladničky - tam, kde bude méně překážet, nebo méně slyšet.
Chtěli offroad s expediční nástavbou, tak si ho prostě postavili a vyrazili s ním na 35.000 km dlouhou svatební cestu do Mongolska a na Sibiř. Mongolské rolety, spousty brodů, rozbité mosty na Bajkalsko-Amurské magistrále, kempování v sibiřských -30°C. To vše a mnohem víc zvládli s tímhle autem, které si dnes představíme, a o cestě napsali krásnou knihu a natočili film.
Obytný prostor o délce 8,9 metru, celkové délka 11 m včetně oje. Tohle je bez nadsázky pojízdný byt. Pojďme se podívat, jak to v něm vypadá, funguje, a jaké jsou zkušenosti jeho majitele.
Z náklaďáku s vysokozdvižnou plošinou expediční speciál. Co vše to obnáší? Tomu se věnujeme v našem seriálu, v jehož novém dílu se zaměříme na přípravu podvozku a šasi a celkovou renovaci auta. Majitel Hanuš nechtěl nic ponechat náhodě, takže to vzal z gruntu, aby nemusel řešit opravy na cestách - však uvidíte sami.