Konečně. Po dvou letech rozhoupávání se jsme si ho vybrali a pořídili. Je malej, hlučnej, ale v super stavu a hlavně náš. Bude naším domovem se vším všudy – s pracovnou, ložnicí, jídelnou, kuchyní, obývákem a kdoví čím vším ještě. Pojďte se na něj podívat.
Sdílet
Zatím jsme ho vyvezli jen kousek právě kvůli focení, ještě jsme s ním nikde nebyli. Proto omluvte kvalitu fotek a to, že v něm sedíme v zimních bundách…
Tak to je on, Ford Transit s originální obytnou vestavbou Reimo. Vyroben v Německu léta páně 1992 je jen o čtyři roky mladší než já – je mu dvaadvacet. Celej život má před sebou! Před ním Lenka. Ta má taky celej život před sebou.
Pod kapotou má nesmrtelný 2.5D motor, který údajně doposud najel jen okolo 103 000 km (a dle stavu tomu i věřím).
Koupen byl po druhém majiteli, ve výborném stavu a za fajn cenu pohybující se tam, kde pětimístné částky teprve začínají.
Dost řečí, zvu vás na prohlídku naší rezidence!
Výhled z kokpitu s přístrojovou a palubní deskou obsahujícími vše potřebné.
Pracovna a jídelní stůl. Obě přední sedačky jsou otočné do obytného interiéru, čímž ho ještě o kus zvětší – ideální.
Skříňky, všude samý skříňky!
Naše kuchyně. Tady budou vznikat nejrůznější dobroty. Ještě koupíme Remosku a víc k životu nepotřebujem. Dole lednice o které zatím vůbec nevíme jak a kdy funguje, ale to se poddá. Baterie u dřezu je na hadici – dá se vytáhnout a použít jako venkovní sprcha.
A co má dál?
luxusní ložnici v patře. V autě se dá normálně stát. Na spaní si pod střechou rozložíte dvojlůžko a spíte v té plastové nástavbě. Dole je pokoj pro hosty – dají se tam rozložit další dvě lůžka. Celkem tedy spaní pro čtyři.
plynové topení – kterému se nechce topit (resp. zažehnout se) když je zima. To je u topení docela blbý, ale s tím si poradíme.
letní pneumatiky – takže si s ním teď moc nezajezdíme, je to jak na sáňkách
Ježiši, vždyť tam neni sprcha ani záchod!
No jo, nemůžeme mít všechno. Záchod si koupíme chemický přenosný. Sprchovat se dá baterií od dřezu pod zvednutými zadními dveřmi – s nějakým předstanem nebo plachtou z nich bude luxusní sprchový kout!
Navíc záchodů a sprch je plnej svět, třeba v kempech nebo na benzínkách.
Proč jste si vybrali 22 let starý auto?
chcem ukázat, že to co se zdá finančně náročné (obytné auto) až nemožné (vydělávat při cestování) takové být nemusí
mám takový auta rád. Poctivý auto bez elektronických zbytečností, tudíž se na něm nemá co posrat – pardon, dámy. Na takzvaný luxus si nepotrpím. Radši chci auto, který bude plnit svou funkci bude na něj spolehnutí. Dneska se takový skoro nedělaj.
když bude třeba, opraví to každej, kdekoli a čímkoli. I dostupnost dílů je jedna z nejlepších vůbec.
A v tom jako chcete bydlet a pracovat z toho, jo?
Jo. Rádi bychom aspoň pět měsíců v roce – ne nutně v kuse, jak nás to bude bavit. Ani jeden s tím nemáme žádné zkušenosti a jejich získávání bude asi trochu komedie. Celé to tu na Nomádem.cz chci sepisovat jako takovou inspiraci (nebo odstrašující příklad, to ještě nevím) pro ostatní.
Teď musím autu vyřídit všechny papíry a asi od příštího týdne vyrazíme na pár několikadenních výletů po ČR a možná Slovensku. Zjistíme, co potřebujeme, co nepotřebujeme, a pak tradá někam k móři. Tak užívejte dne a zůstaňte naladěni.
Jak se staví nástavba (box) na expediční obytný náklaďák? Co vše je potřeba řešit? Na to se podíváme v článku a obsáhlém videu plném detailů ze stavby.
Omnia je řešením pro všechny, kdo si na cestách obytným autem nebo karavanem nechtějí odpírat pečení, ale nemají k dispozici běžnou troubu. S Omnií se totiž dá péct na plynových i jiných vařičích, takže je na cesty ideální. Pojďte se ve videu mrknout jak to funguje, a rovnou si upečeme bábovku :)
Expedičních náklaďáků v ČR moc nemáme, a proto jsme rádi, že jsme si mohli natočit tohle povedené EuroCargo. Pojďte se podívat jak je vybavené a jak to uvnitř takového auta vypadá.