Nezapomněli jste na něco?

Košík0

Zavřít

V košíku nemáte žádné zboží.

Magazín

Obytný Mini se střešním stanem

22.11.17 Jan Valenta 1388x přečteno

Ne, nešálí vás zrak, název článku i fotky vidíte dobře. Honza se toho vůbec nebojí, a sepsal nám pár řádků o svém neobvyklém “obytňáku”, tak pojďte na to…

Sdílet



Obytný Mini se střešním stanem

Po několika vystřídaných autech (Espace, Impreza, C2VTS, Defender, Explorer) jsem skončil u MINI. Není to náhoda, koukal jsem po něm asi půl roku. Nakonec jsem prodal Ford Explorer 4.0 V6, a v ten samý den jsem byl na cestě autobusem do Německa, abych se nad ránem shledal s drakem, který mě konečně donutil i cestovat. Se všemi ostatními auty jsem se na to totiž pořád jen chystal…

Je to Mini, jeden z posledních vyrobených kousků s motorem 1.3 s elektronickým vstřikováním a jedním (zbytečným) airbagem. Mám ho na každodenní užívání a po městě bere asi 6l. Na dálku plně naložen 4 osobami a bagáží a autostanem a kayakem si to bralo kolem 5l.

Ano ano, čtyři osoby. Balení probíhalo celkem jednoduše. Řekl jsem, že každý má možnost si sebou vzít jednu tašku střední velikosti. Samozřejmě byl příkaz obcházen, ale i tak se to všecko vlezlo včetně jídla a pití na cca 3 dny.

První cesta byla mimo hlavní trasy do Bibione a zpět. Několik horských pasů kam se velká auta neodváží, spaní na místech předem prohlédnutých na streetwiew a nebo na doporučení.

Počasí bylo řešeno za jízdy jen kvůli rozdělávání stanu. Trvá to asi 3 minuty a je nepříjemné, rozkládat to v dešti. Ale stačí si buď chvilku počkat nebo se kousnout a protože se stejně potom jdu sprchovat tak mi to ani moc nevadí.

Koupání řeším klasickou solární sprchou z Decathlonu zavěšenou na stanu. Má to 10l a dva se z toho v pohodě oprší.

Postupně zjišťuji, že jakékoliv větší auto je pro můj účel zbytečné. Koupil jsem totiž auto, se kterým můžu každý den jet do práce a těším se na to. A pak se sebrat, vyrazit na dovču a také se na to těším, jak malej kluk. No a také je schopno závodit. Které jiné auto tohle všechno zastane?

Nechal jsem si poslat nový Hi-Lo podvozek a chlazené čtyřpístkové brzdy, to po prvních zjištěních z delší cesty po Alpách. S originálním podvozkem jsem totiž všude drhnul o výfuk a klesání se jela na 1. převodový stupeň i dolů. Jinak žádné úpravy.

Teď něco kolem autostanu. Je to Čína, ale fakt dobrá. Kdo ho viděl tak říká, že je to velmi dobře udělané. Měl jsem možnost koupit starší stan od Maggioliny ale jednak to bylo ušmudlané offroad bydlení a jednak jsem potřeboval menší.

Tohle má jen 120 cm na šířku a 140 na délku ve složeném stavu a to je v případě Mini velká výhoda. Byl to risk, ale po několika nocích strávených ve skoro vodorovném dešti jsem schopen ho i doporučit. Má skvěle vyřešené větrání a materiály fungují jak mají. Cena byla 25 000 Kč. Což znamená asi třetinová oproti značkovému. A to včetně schůdků, matrace a krycího dílu na převoz. A ano vejdeme se tam 4 persony (2 dospělí a 2 děti).

Cestování tohoto druhu mě chytlo, možná právě proto, že kdykoliv někde zastavím, hned se sejdou lidé, kteří se zajímají o klasického Miníka ze kterého vyleze více osob. Slýcháme, že to ještě neviděli a že to taky chtějí a jakmile se začne rozdělávat stan tak se sejde zbytek parkoviště a někdy je i potlesk. Přiznávám bez mučení, že se mi to líbí. A je mi jasné, že kdybych to divadlo udělal s Defenderem tak to nikoho nepřiláká. Je to radost.

Autor: Jan Valenta

Líbil se vám tento příspěvek? Pošlete ho dál...



Kam dále?

E02: Expediční MB Vario 4x4 - kompletní renovace základu auta
Rozhovory

E02: Expediční MB Vario 4x4 - kompletní renovace základu auta

16.11.22 597x přečteno

Z náklaďáku s vysokozdvižnou plošinou expediční speciál. Co vše to obnáší? Tomu se věnujeme v našem seriálu, v jehož novém dílu se zaměříme na přípravu podvozku a šasi a celkovou renovaci auta. Majitel Hanuš nechtěl nic ponechat náhodě, takže to vzal z gruntu, aby nemusel řešit opravy na cestách - však uvidíte sami.

Přečíst
Obytný náklaďák Iveco Magirus 4x4
Videoprohlídky - obytné vestavby

Obytný náklaďák Iveco Magirus 4x4

14.08.22 1607x přečteno

V ČR moc obytných náklaďáků nevzniká. Takže když jsme dostali možnost si jeden natočit, neváhali jsme a vydali se do Jičína, abychom se blíže podívali na obytnou nástavbu postavenou na Iveco Magirus 4x4 z roku 1979.

Přečíst
STK a počet sedadel - musím mít ve voze všechna?
Návody a postupy

STK a počet sedadel - musím mít ve voze všechna?

07.07.22 3281x přečteno

Musím při technické kontrole nebo evidenční prohlídce na STK mít ve voze všechny sedačky? Nebo mohou některé chybět? Za jakých okolností? Časté dotazy, které si zodpovíme v tomto článku.

Přečíst

CZK EUR

Přihlášení zavřít