Nezapomněli jste na něco?

Košík0

Zavřít

V košíku nemáte žádné zboží.

Magazín

Karavan, alkovna, obytná dodávka? Jak jsme se rozhodovali

18.01.14 Martin Kolčaba 3616x přečteno

V roce 2012 přišla první myšlenka na karavan a práci na cestách z mobilního domova. Od té doby jsem furt hledal na internetu a pořád měnil názory na to, jaký domek na kolech pro nás bude nejlepší. Přečtěte si, jak jsem se v průběhu času rozhodoval co pořídit.

Sdílet



Karavan, alkovna, obytná dodávka? Jak jsme se rozhodovali

Musí to být karavan, ten je super! (polovina 2012)

Auto a obytný přívěs je pro nás ideální řešení! To jsem si aspoň myslel, když jsem si přečetl první články na blogu Víti Války.

Proč jsem od karavanu nakonec upustil?

  • vyšší poplatky za dálnice, kempy, trajekty atd.
  • potřeboval bych jiné auto – tahat to benzínovým Golfem 1.8 z roku 1996 nepůjde. Z novějších ojetých aut si neumím vybrat něco, co by mne neštvalo tím, že to bude chtít furt do servisu
  • neobratnost – s přívěsem jsem nikdy nejezdil. Navíc často bloudíme a potřebujeme se otáčet, couvat atd. Neslučitelné.

Zas je tam ale hodně prostoru a většinou i samostatná místnost se sprchou a záchodem. O dalších věcech, co musíte vědět o karavanech skvěle napsal Víťa Válka.

Bude to alkovna, ta nám bude asi vyhovovat víc (cca od 2Q 2013)

Auto s alkovnou = s takovou tou spací boulí nad střechou. To, co si většina lidí představí, když se řekne “obytné auto”.

Proč jsme nekoupili alkovnu?

  • jsou to dost nápadná auta. Chceme něco, v čem se dá v nouzi spát i ve městech
  • velký odpor vzduchu > pomalejší cestování a vyšší spotřeba

Sprchu a záchod mají většinou taky. Zásadnější nevýhody nejsou, ani v podstatě nevím, proč jsme od ní upustili.

Bude to VW Transporter (3Q 2013)

Protože to je klasika! T1 neseženem, T2 se taky shání blbě. Ale může to být T3 s vestavbou od Westfalie a spolehlivým dieselovým motorem bez turba! T4 je taky fajn, ale už to vůbec není ono.

Proč jsme ho nakonec nekoupili?

  • celkem vysoké ceny i u starších aut, je to prostě kultovka, za kterou se platí
  • museli bychom ho hledat asi v Německu, protože v ČR jich je v dobrém stavu žalostně málo
  • málo místa

Jinak to ale jsou krásná a spolehlivá auta. Bez sprchy a záchodu, ale to se dá vyřešit sprchováním venku pod zadními dveřmi nebo v kempu, a záchodem přenosným – trocha punku ještě nikoho nezabila.

Koupíme větší dodávku a uděláme si do ní dřevěnou vestavbu (4Q 2013)

Podobnou, jako má Dípa ve svém pojízdném domově!

Proč jsme to nakonec neudělali?

  • vyjeli bychom snad až někdy na podzim
  • najít vhodnou a zároveň nevylítanou dodávku je nadlidský výkon
  • nejsem šikovnej, kdoví jak by to dopadlo

Jinak je to útulný a pěkný. Na Dípových fotkách. To naše by k tomu mělo daleko.

Tak už si něco pořídíte nebo co?!

Ale no joo, už máme i vybráno, rezervováno a sehnané peníze. Pokud se nic nepodělá, v pátek 24.1.2014 pro to jedem. Když to vyjde, představím vám to v příštím blogpostu :-)

Líbil se vám tento příspěvek? Pošlete ho dál...



Kam dále?

Karavan N126 z roku 1985 + obytná dodávka (videoprohlídka)
Videoprohlídky - obytné vestavby

Karavan N126 z roku 1985 + obytná dodávka (videoprohlídka)

12.02.25 Martin Kolčaba | Nomádem.cz 1140x přečteno

Když vám obytná dodávka začne být malá, začnete přemýšlet o tom, co se s tím dá dělat. My jsme se rozhodli "přistavět" - pořídili jsme si karavan N126 z roku 1985, a vzali ho na měšíční zatěžkávací zkoušku na šotoliny do Bosny. Proč jsme vybrali právě N126? Jak se osvědčil? Jak to v něm vypadá? A co je s ním v plánu? Mrkněte na článek a video.

Přečíst
Dům na kolech, bez nadsázky. Obytný Mercedes-Benz Arocs 8x8 (videoprohlídka)
Videoprohlídky - obytné vestavby

Dům na kolech, bez nadsázky. Obytný Mercedes-Benz Arocs 8x8 (videoprohlídka)

26.01.25 3390x přečteno

Větší auto jsme tu zatím neměli. Podívejte se v naší videoprohlídce, jak to vypadá v obytném doprovodném speciálu na Dakar. Pohon 8x8, nástavba dlouhá 7,5 metru, maximální hmotnost 41 tun. Pojízdný dům, který poskytne plnohodnotné zázemí a místo pro odpočinek mezi etapami až osmi členům posádky.

Přečíst
Solární panely na obytné auto - raději flexibilní nebo klasické?
Vybavení pro obytná auta

Solární panely na obytné auto - raději flexibilní nebo klasické?

08.01.25 5001x přečteno

Vybíráte solární panely pro svůj karavan, dodávku, loď nebo jinou stavbu, a váháte mezi flexibilními a klasickými panely s rámem? Pojďme se podívat, jak vybírat.

Přečíst

CZK EUR

Přihlášení zavřít

Cookies

Používáme soubory cookie ke správnému fungování vašeho oblíbeného e-shopu, k přizpůsobení obsahu stránek vašim potřebám, ke statistickým a marketingovým účelům a personalizaci reklam od Googlu i dalších společností. Kliknutím na tlačítko Přijmout vše nám udělíte souhlas s jejich sběrem a zpracováním a my vám poskytneme ten nejlepší zážitek z nakupování.

Vaše nastavení souborů cookie

Zde máte možnost přizpůsobit soubory cookie v souladu s vlastními preferencemi a později podrobněji nastavit nebo kdykoli vypnout v patičce webu.

Technické cookies jsou nezbytné pro správné fungování webu a všech funkcí, které nabízí.

Personalizaci provádíme na základě vámi prohlíženého zboží. Dále pak upravujeme zobrazovaný obsah podle toho, co vás zajímá.

Tyto cookies nám umožňují měření výkonu našeho webu a za pomoci získaných dat pak můžeme zlepšovat zážitek z nakupování našim zákazníkům.

Tyto cookies jsou využívány reklamními a sociálními sítěmi včetně Googlu pro přenos osobních údajů a personalizaci reklam, aby pro vás byly zajímavé.