Mým snem bylo pořídit si obytné auto, ale jelikož peněz nebylo nikdy nazbyt, tak jsem se rozhodl koupit si obyčejnou nákladní dodávku, kterou si přestavím podle svých představ.
Vše začalo v říjnu loňského roku. Mým plánem bylo si auto přestavět přes zimu, ať můžu na jaro vyrazit relaxovat na cesty.
Přestavba VW T5
Auto jsem zateplil mirelonem o tloušce 2 cm s alu folií pro menší únik tepla. Jelikož jsem nechtěl ubírat na prostoru, tak jsem vnitřní polstrování potáhnul koženkou místo jiných variant např. palubek. Na podlahu přišel také mirelon a na něj zátěžový koberec.
Na jednu stranu jsem umístil skříň s možností otevření dvířek, které mohou posloužit, jako stůl.
Skříňky na boku dodávky
Po otevření dvířek skříňky vznikne stolek
Postel jsem zvolil skladací. Buď slouží jako sedačka ve tvaru L nebo jako letiště o rozměru 130x 190 cm. Pod postelí se nachází spousta uložného prostoru. Molitanovou matraci jsem rozřezal na míru postele a ušil potahy.
Pro komfortnější cestování jsem do auta pořídil přenosné chemické wc, jelikož se mi po ránu nechce hledat křoví pro vykonání potřeby :))
Nový lak
Další krok v mém projektu bylo změnit zevnějšek. A tak se z bílé barvy stala barva maskáčová. Když chcete přestříkat auto někde v profi lakovně je to celkem slušná investice a protože jsem měl v mládí zkušenost s graffiti nebál jsem se do toho jít na vlastní pěst.
Úplně na začátku jsem vzal techničáky od auta, 50,-kč do kapsy a utíkal na úřad přepsat barvu auta. Paní na mě napřed koukala co jsem za blázna, že sem si auto přestříkal na maskáče.
Sama nevěděla co tam napsat a tak volala vedoucí a ta ji řekla, že tam má vypsat barvy, které se na to použily. Hotovo.
Odcházím ještě s teplým techničákem za kámošem do Ostravského graffiti shopu. Barvy mě vyšly zhruba na 2500,- Kč. Plechovka 400ml vyjde na 99,- kč. Já na své dílo potřeboval tři odstíny. Pískově žlutou, tmavě zelenou a matně černou. A to po pěti kusech z každého odstínu. Na finále jsem koupil 6 ks matného čirého laku, které vyšly na 150,- Kč za kus.
Jedná se o barvy Montana black určené přímo na graffiti. Mají všestranné využití, tudíž jsou určeny na spoustu materiálů. Osobně se mi s nimi velice dobře pracuje. Dobře kryjou a netečou ani s originální tryskou.
V první fázi jsem auto připravil před lakováním. Vybrousil drobné kousky rzi, ty zatmelil karosářským tmelem a následně stříknul základem od Motipu. Pak je důležité zdrsnit starý lak. Já použil brusný papír o hrubosti zrna nejdřív 180 a pak jemným 2000. Nakonec jsem auto umyl jarovou vodou a dobře odmastil technickým lihem
Příprava na lak
Máme připraveno a teď už jen důkladně oblepit části auta, které nechcete mít od barvy. Je to asi největší “piplačka” celého procesu, která mi zabrala asi dvě hodiny. Ale jestli chcete mít dílo fakt hezké, vyplatí se s tím pohrát. Na to je nejlepší žlutá papírová páska. Jde potom krásně sundat, aniž by vám na jednotlivých dílech zanechávala lepidlo a vy jste ho pak museli pracně sundávat lihem, či benzínem.
Máme hotovo. Teď už jen vzít barvy a jde se na to. Barvy dobře protřepejte. Já začal od střechy. Tam zjistíte jak se s barvou pracuje a když něco zkazíte, nikdo to neuvidí a lehce to opravíte.
Prvně jsem u mého motivu nastříkal nepravidelné pruhy o velikosti cca 30-60 cm. Střídavě, to znamená žlutá, zelená, černá, žlutá, zelená atd. Udělal jsem takto celé auto a po zaschnutí jsem začal tam, kde na začátku.
První fáze lakování
Barva hezky proschla a tak se můžeme vrhnout na další část. Kutil jsem různé šablony z papíru ale pak mi přišlo pro tento vzor nejpřirozenější sehnat přírodní materiál. Na zahradě nám roste okrasná tráva. Ne ta ke kouření ????. Utrhl jsem trs a ten svázal na jednom konci. Můžeme pokračovat v našem díle
Takže, tam kde jsme na auto nastřikali černou položíme trávu a zlehka ji přestříkneme zelenou barvou. Naopak kde jsme prvně nastříkali zelenou, použijeme černou. Trávu behěm procesu různě překládáme, ať není pořád ve stejném směru. Já ještě použil rákos, aby struktura nebyla jednotvárná. Takže tam mám jakoby dva motivy. Rákos a tu trávu.
Zkoušel sem to i přes túji, ale struktura se mi moc nelíbila. Chtěl sem to v jednodušším stylu. Je v tom přece jen síla ????.
Pokračujeme tak, že pořád přestříkáváme barvy přes sebe. Jako finále použijeme bezbarvý lak, odlepíme pásky, které nám kryly nelakované části a je hotovo. Já dával dvě vrstvy. Po 4 dnech jsem koupil karnaubský tvrdý vosk a lak ještě převoskoval pro lepší konzervaci a ochranu. Celý proces mi trval dva dny. První den jsem si hrál s tmelením a broušením. Druhý den jsem auto oblepoval a stříkal.
Vím, že dost lidí má z toho strach nebo s tím nesouhlasí. Myslím, že to nějaký rok na autě vydrží, jelikož jsem si takto stříkal kola na svém osobním autě před dvěmi lety a dodnes vypadají, jako nové.
Já si jedu trošku punk life, i když si myslím, že jsem manuálně zručný a práci, kterou dělám se snažím dotáhnout do posledního detailu. Nemám peněz nazbyt a na to že mě to vyšlo na cca 3000,-kč jsem s tímto dílem a ohlasy kolem maximálně spokojený.
Na svém VWolfíkovi chci i nadále pokračovat. Mám spoustu dalších plánů a nápadů, jak ho zkrášlit a zvelebit. Teď jsem koupil hliníkáče, takže opět brzy navštívím náš ffiti shop s barvami ????????✌.
Pokud by se někdo hecl a chtěl by s čímkoliv pomoct, tak ať se mi ozve, třeba na můj FB Moniaco Khikhiricos. Rád s čímkoli za nějakou úplatu pomůžu. Doufám, že vám můj článek k něčemu bude a třeba pomůže ke zvelebení vašich 4kolých mazlíků. Peace and road.
Když vám obytná dodávka začne být malá, začnete přemýšlet o tom, co se s tím dá dělat. My jsme se rozhodli "přistavět" - pořídili jsme si karavan N126 z roku 1985, a vzali ho na měšíční zatěžkávací zkoušku na šotoliny do Bosny. Proč jsme vybrali právě N126? Jak se osvědčil? Jak to v něm vypadá? A co je s ním v plánu? Mrkněte na článek a video.
Větší auto jsme tu zatím neměli. Podívejte se v naší videoprohlídce, jak to vypadá v obytném doprovodném speciálu na Dakar. Pohon 8x8, nástavba dlouhá 7,5 metru, maximální hmotnost 41 tun. Pojízdný dům, který poskytne plnohodnotné zázemí a místo pro odpočinek mezi etapami až osmi členům posádky.
Vybíráte solární panely pro svůj karavan, dodávku, loď nebo jinou stavbu, a váháte mezi flexibilními a klasickými panely s rámem? Pojďme se podívat, jak vybírat.
Používáme soubory cookie ke správnému fungování vašeho oblíbeného e-shopu, k přizpůsobení obsahu stránek vašim potřebám,
ke statistickým a marketingovým účelům a personalizaci reklam od Googlu i dalších společností.
Kliknutím na tlačítko Přijmout vše nám udělíte souhlas s jejich sběrem a zpracováním a my vám poskytneme ten nejlepší zážitek z nakupování.
Vaše nastavení souborů cookie
Zde máte možnost přizpůsobit soubory cookie
v souladu s vlastními preferencemi a později podrobněji nastavit nebo kdykoli vypnout v patičce webu.
Technické cookies jsou nezbytné pro správné fungování webu a všech funkcí, které nabízí.
Personalizaci provádíme na základě vámi prohlíženého zboží.
Dále pak upravujeme zobrazovaný obsah podle toho, co vás zajímá.
Tyto cookies nám umožňují měření výkonu našeho webu a za pomoci
získaných dat pak můžeme zlepšovat zážitek z nakupování našim zákazníkům.
Tyto cookies jsou využívány reklamními a sociálními sítěmi
včetně Googlu pro přenos osobních údajů a personalizaci reklam, aby pro vás byly zajímavé.