Obytné auto Laika Ecovip 2.1 - 7 míst na jízdu i spaní
10.11.215016x přečteno
V dnešním videu odbočíme od vestaveb, a podíváme se na tovární obytné auto. Obří Laika Ecovip 2.1 z roku 2000 na podvozku Iveco Daily nabídne 7 míst na jízdu i spaní, a majitel Petr, který nás jím provede, ho pravidelně používá na několikaměsíční cesty se svou pětičlennou rodinou.
Dnes se ale podíváme na auto, se kterým cestuje Petr se svou rodinou. Je to velké obytné auto s alkovnou, z produkce italské značky Laika. Laika se specializuje na prémiové obytné vozy, což je vidět i na tomto kousku - a to i přesto, že byl vyroben před 21 lety.
To s sebou nese výhody velké doložnosti i obsaditelnosti. Auto má sedm míst na jízdu i spaní, spoustu chytře řešeného úložného prostoru pro celou posádku, velký prostor k žití, a mimo jiné pojme 200 litrů vody. Petr ho používá pro delší výlety se svou pětičlennou rodinou, na cestách tráví velkou část roku, často i několik měsíců v kuse.
To je možné i díky tomu, že rodina má děti v domácím vzdělávání, a nejsou tak závislé na klasické školní docházce. O domácím vzdělávání jsme se před časem bavili také v rozhovoru s Víťou Válkou - Domácí výuka dětí (homeschooling) pro cestovatele, a možná se nám podaří natočit na tohle téma i rozhovor s Petrem.
Protože Petr s rodinou prakticky nejezdí do kempů ani na stellplatzy, je tomu celé auto přizpůsobené. V základu mělo 100 litrovou nádrž na vodu, ke které Petr přidal ještě jednu, a celkem je k dispozici 200 litrů užitkové vody. Pitnou vodu rodina kupuje po cestě, ale Petr chce do auta dodělat filtrační systém, aby mohli za každých okolností na pití používat vodu z nádrží.
Je vybaveno 140Ah baterií a 140 Wp solárním panelem, což se nezdá být moc, ale dle Petrových slov je to pro účely, k jakým vůz s rodinou používají, plně dostačující.
WC není řešeno klasickou kazetou, jak je u většiny vozů zvykem, ale má samostatnou stolitrovou nádrž na splašky, s vypouštěcím vývodem ven.
V kuchyni kromě běžného zařízení nechybí ani plynová trouba a digestoř nad vařičem.
Auto je hodně variabilní, nabídne dva stoly k sezení, oba se dají snadno přestavět na pohovku nebo lůžka.
Palanda v zadní části vozu je přístupná i zvenku, a je výklopná. Pokud ji nepotřebujete, vyklopíte ji, a získáte obří garáž na vybavení.
Palandu stačí takto zvednout...
... a palanda vytvoří stěnu garáže a uzavře celý prostor.
Velmi chytře je řešena palanda v zadní části vozu. Přístup k prostoru pod ní je i venkovními servisními dvířky vozu, a sklopením palandy v případě, že ji nepotřebujete, vznikne obří garáž.
Ale tohle všechno včetně spousty dalších detailů lépe uvidíte ve videu, tak pojďme na něj.
Videprohlídka:
Veškerý obsah, který pro vás připravujeme, může vznikat jen díky vám, kdo nakupujete na e-shopu Nomádem.cz, kde najdete vybavení pro stavbu vlastního obytného auta, kempování a volný čas. Děkujeme!
Přestěhovat se do dodávky, nemuset platit nájem, a za ušetřené peníze vyrazit na velkou cestu. To byl plán české rodiny, která už dva roky bydlí na šesti metrech čtverečních. Co je k tomu vedlo? Jak to zvládají? Co na to okolí? Co elektřina, praní a ostatní potřeby? Na to a hodně dalšího jsme se Veverkových zeptali v rozhovoru, a navíc se podíváme, jak v jejich malém domě na kolech vypadá.
Chtěli offroad s expediční nástavbou, tak si ho prostě postavili a vyrazili s ním na 35.000 km dlouhou svatební cestu do Mongolska a na Sibiř. Mongolské rolety, spousty brodů, rozbité mosty na Bajkalsko-Amurské magistrále, kempování v sibiřských -30°C. To vše a mnohem víc zvládli s tímhle autem, které si dnes představíme, a o cestě napsali krásnou knihu a natočili film.
Obytný prostor o délce 8,9 metru, celkové délka 11 m včetně oje. Tohle je bez nadsázky pojízdný byt. Pojďme se podívat, jak to v něm vypadá, funguje, a jaké jsou zkušenosti jeho majitele.